Om oss

Scandinavian Bar Academy grundades år 2004 och har sedan dess utbildat bartenders i absolut världsklass. Genom vårt unika koncept och enastående lärare håller utbildningen högsta klass. Resultatet är elever av högsta standard som är ständigt eftertraktade på den växande arbetsmarknaden.

Vi håller en professionell och hög nivå på lektionerna men strävar också efter att utbildningen och din vistelse hos oss skall ge dig minnen för livet.

För oss har upplevelsen en stor betydelse. Därför har vi ett nära samarbete med Nordic Invasion – Sveriges största arrangör av ungdoms- och studentresor.

Tillsammans med Nordic Invasion anordnar vi fester och aktiviteter som är en exklusiv förmån för deras resenärer och våra elever. Detta för att skapa härliga upplevelser utöver studierna.

Läs gärna mer SBA i Norge HÄR.

Scandinavian Bar Academy har kontor i Ayia Napa (Cypern) och i Stockholm (Sverige).

Du får mer än gärna besöka oss för ett personligt möte om så önskas. Kontorstiderna i Stockholm är 8-18 alla vardagar. Observera att tidsbokning krävs.
Du hittar våra kontaktdetaljer HÄR.

Mission och vision

Scandinavian Bar Academy ska utvecklas och bli den mest framgångsrika och mest omtyckta barskolan i världen.

Scandinavian Bar Academy ska distribuera eleverna en förstklassig bartenderutbildning och utveckla individen utifrån varje elevs förutsättningar. Scandinavian Bar Academy ska alltid vara professionellt närvarande under varje kursdag och ge eleven dess största upplevelse.

Genom diversifiering och respekt för sina anställda ska Scandinavian Bar Academy stimulera intern kreativitet inom företaget för att därigenom utveckla sin tjänst och alltid ligga i framkant.